W czasie zajęć edukacyjnych łączymy zajęcia praktyczne z elementami teorii. Istotą warsztatów rzeźbiarskich jest kształtowanie myślenia o otaczającej nas przestrzeni i funkcjonowania w niej sztuki współczesnej. Rozmaitość materiałów i technik pozwoli na realizację niepowtarzalnych prac.
Wszystkie zajęcia z cyklu Rzeźba odbywają się w przestrzeni warsztatowej dla maksymalnie 25-osobowych grup.
Czas trwania: 60 min
Cena: 10 zł / osoba
Aby zamówić warsztaty rzeźbiarskie skontaktuj się z Działem Edukacji
Lekcja anatomii – (wiek uczestników: 6–9, 10–13, 14–18) – zajęcia są połączeniem warsztatów plastycznych z teorią rysunku; krótki wykład o budowie ciała człowieka zakończy się własnoręcznie wykonanym odlewem dłoni.
Metody: prezentacja multimedialna, pogadanka, praca warsztatowa
Formy z natury – (wiek uczestników: 6–9, 10–13, 14–18) – inspiracja przestrzenią parkową prowadzi uczestników do wyboru naturalnych form i przetworzenia ich w sposób rzeźbiarski. Wykorzystane techniki pozwolą na powielanie i udoskonalanie rzeźb gipsowych.
Metody: spacer po parku, praca warsztatowa
Medalierstwo – (wiek uczestników: 10–13, 14–18) – jedną z najczęstszych technik rzeźbiarskich jest medalierstwo – sztuka upamiętniania ważnych postaci i wydarzeń. Uczestnicy warsztatów opracują płaskorzeźbione formy gipsowe inspirowane własnymi doświadczeniami.
Metody: miniwykład, praca warsztatowa
Rzeźba i druk – (wiek uczestników: 10–13, 14–18) – płaskorzeźba jako forma użytkowa funkcjonuje również w grafice warsztatowej. Opracowane samodzielnie gipsoryty mogą posłużyć jako wzory drukarskie do stworzenia oryginalnych dzieł.
Metody: pogadanka, praca warsztatowa
Przytul rzeźbę – (wiek uczestników: 6–9, 10–13) – kamień, drewno, gips, metal… Czy rzeźba zawsze musi być twarda? Współczesna historia sztuki udowadnia, że intrygujące formy przestrzenne mogą powstawać z mięciutkich tkanin, pluszu czy gąbki. Uczestnicy zajęć będą mogli stworzyć własne artystyczne przytulanki i cieszyć się nimi później w domu.
Metody: obserwacja i pokaz, aktywne słuchanie, samodzielne doświadczanie i kierowanie własną działalnością dziecka, udostępnianie sztuki, praca manualna