ENG

Andrzej Bednarczyk 1960

Studia: Wydział Grafiki i Wydział Malarstwa, Akademia Sztuk Pięknych, Kraków, 1981–1986. Dyplom w pracowni malarstwa profesora Zbigniewa Grzybowskiego, 1986. Pracownik dydaktyczny na Wydziale Malarstwa w macierzystej uczelni. Twórczość w zakresie: malarstwa, grafiki, fotografii, sztuki książki, scenografii. Od 1985 bierze czynny udział w wystawach w kraju i za granicą, między innymi w krajach Europy, Azji, Ameryki Północnej. Laureat nagrody Wydawnictwa Prószyński & Spółka, 4. edycji wystawy Sztuka Książki (2007).

Pole anielskich szeptów

Pole anielskich szeptów

1998
piaskowiec (49 elementów), lina stalowa, kamień z potoku tatrzańskiego, sygnowana,
wymiary: 200 × 700 × 700 cm
numer inwentarzowy: CRP/RZ/611
dar autora, 1998
stała ekspozycja plenerowa, 1998
„Pole anielskich szeptów” stanowi rodzaj kompozycja interaktywnej. Składa się z siedmiu rzędów kamiennych graniastosłupów, po siedem kolumn w każdym rzędzie, rozmieszczonych na planie kwadratu. Na każdym słupie wyryte są inne słowa, które możemy odczytywać w różnej konfiguracji, uzyskując rodzaj poezji konkretnej.
EXITUS z cyklu Pole Narcyzów

EXITUS z cyklu Pole Narcyzów

2014
masa akrylowa na macie z włókna szklanego, laminowana granulatem stalowym, sygnowana, wymiary: 55 × 95 × 100 cm
numer inwentarzowy: CRP/RZ/1135
dar autora, 2016
Martwy Narcyz jest jedną z ośmiu figur wchodzących w skład projektu artystycznego „Pole Narcyzów”. Artysta powołując do życia Narcyza współczesnego, odtworzył i powielił figurę z obrazu Caravaggia, nadając każdej z nich indywidualne cechy. „Exitus” podobnie jak pozostałe figury wpatrzony jest w ekran monitora. Jako jedyny posiada skórę o jednolitej, brązowej barwie pozbawionej nadruków, wypustek, kolców itp. Czysta powierzchnia skóry wyraża pustkę, obojętność ale również nadzieję na odrodzenie.
Landart Network O.pl Fundacja im. Józefa Brandta Biuletyn Informacji Publicznej Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego