ENG

Barbara Bieniulis-Strynkiewicz 1922–1996

Studia pod kierunkiem Franciszka Strynkiewicza w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, uzupełnione rocznym stypendium Rządu Francuskiego w Académie de la Grande Chaumiére Paryżu w 1948 roku. Dyplom 1950. Autorka monografii „Rzeźba francuska XIX i XX wieku” oraz artykułów i esejów o tematyce artystycznej zamieszczanych w „Przeglądzie Artystycznym”, „Nowinach literackich” i „Problemach”. W latach 1975–1982 pełniła funkcję kierownika w Zakładzie Rzeźby na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Głównym tematem zainteresowań artystki był problem ruchu i zmienności form w otaczającej przestrzeni. Wspólnie z mężem Franciszkiem Strynkiewiczem zorganizowali przy pracowni w Mogielnicy ogród rzeźb. Artystka tworzyła abstrakcyjne, dynamiczne rzeźby inspirowane naturą, w których dostrzegalny jest wpływ twórczości Henry’ego Moore’a. Kompozycja rzeźbiarska „Kobiety na trawie” jest swoistym environment, gdzie każda z figur stanowiąca osobny element współistnieje z pozostałymi w doskonałej harmonii.

Kobiety na trawie

Kobiety na trawie


cement, niesygnowane
wymiary: 69 × 85 × 70 cm; 105 × 56 × 70 cm; 52 × 130 × 75 cm
ekspozycja plenerowa, 2000
Landart Network O.pl Fundacja im. Józefa Brandta Biuletyn Informacji Publicznej Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego